Mina djupa hemligheter

Det finns hemligheter ingen mer än jag själv behöver veta eller förstå. Det finns hemligheter jag inte ens fattar eller önskar hitta ett djupare svar i. Det finns hemligheter som för mig bara är en lek i mitt inre och aldrig når en verklighet. Det finns hemligheter som behöver se dagens ljus och som jag behöver dela med andra för att lätta på mitt eget tryck! Min inre smärta. Hemligheter som länge tärt och egentligen enbart gör allt för att ta mig längre bort från mig själv. Få mig att inte komma till ro.

Det finns även hemligheter som gäckar mig och som sitter så djupt att jag inte själv vet vad de innehåller men som ibland tar stryptag på min egen existens. Hemligheter som innehåller ord och frågor som t.ex Kanske! Var det inte så? Hur var det? Vad hände egentligen? Var jag älskad? Gjorde jag verkligen det? Varför? Hur kunde det vara möjligt? Vad har jag egentligen gjort? Hur kunde jag? Var jag verkligen själv när jag var liten?

Många av mina hemligheter får en fast kropp när jag sätter ord på dem och när jag väljer att dela dem med andra. Just att höra mig högt säga min hemlighet och låta andra höra vad jag säger, för mig från en planet till en helt annan, med ljusets hastighet. Jag blir befriad och får se ett ljus som länge varit uppslukat av det stora svarta.

Det finns även hemligheterna som gör mig förvirrad där jag har svårt att se att jag skulle våga blotta och dela med andra. Hemligheter som är en kombination av min historia och vilda fantasier drivna av en inre kraft.

Under en stor del av mitt liv var tankar om sex, på olika sätt och med olika, en del av mitt varande. Tankar om relationer, kvinnor, sexualitet, bli sedd, bekräftad som samtidigt skapat skam och skuld i mig. Tankarna, fantasin och onani har levt med mig i mig samtidigt som det varit min pysventil. Allt detta har idag nått ett annat ljus och besvärar mig inte längre eftersom jag vågat belysa detta och erkänna. De är neutraliserade. Jag fann att i alla dessa känslor och fantasier fanns en stor saknad och längtan som jag hittat andra sätt att finna.

Hemligheter kommer fortsättningsvis att vara en del av mig men förhoppningsvis inte med en sådan smärta som förr.

Vad äger du för hemligheter du skulle behöva släppa för att bli mer fri?

Lämna en kommentar